''Pasaule ir pārak brīnumaina, lai par to klusētu.'' /A. Grīvniece/

Monday 9 February 2015

Uzbrukuma fāze. Cīņa ar taukiem.

Pjēra Dikāna dzīvesveida (jā tas ir dzīvesveids) piekritēji zin, ka uzbrukuma fāze ilgst 2-10 dienas. Katram individuāli. Uzbrukuma fāzes ilgumu var noskaidrot (aprēķināt) internetā (ducandiet.com), grāmatā vai pēc sajūtām ''ieklausoties savā ķermenī''.
Otrās dienas rīts. Priecīgs satraukums pirms svēršanās. Jutos viegla kā pūciņa. Bet svari rādīja kaut ko citu.. +100g!!! Kā?! Kāpēc?! Uz mirkli galvā ienāca doma - ehh..nav vērts.. Bet turpināju.
Vislielākās problēmas sagādāja ūdens un kustības. Man nekad nav garšojis ūdens. Un tie, kas mani ļoti labi zin, ir pārliecināti, ka varu izdzīvot tikai no baltas kafijas. Sāku dzert gāzēto minerālūdeni. Uz darbu ņemu līdz 2 pudeles, kuras nolieku labi pamanāmā vietā kā atgādinājumu: DZER! Diemžēl esmu no tiem cilvēkiem, kas gandrīz nekad nav izslāpuši.
Dikāns uzsver, ka ik dienu nepieciešama vismaz 20 minūšu pastaiga. Tikai. Tā nav svīšana sporta zālē 3 reizes nedēļā. Bet arī ar tām pašām 20 minūtēm grēkoju. Vieglāk uz darbu ar mašīnu aizbraukt nekā iet kājām ar lielo minerāli vienā rokā, bet kārbiņas ar proteīnbagātām pusdienām garajai darbadienai otrā rokā. Situāciju glābj tikai tas, ka darbā ļoti daudz staigāju no vienas telpas uz otru. Liftus neizmantoju. Trešajā stavā uzskrienu ātrāk nekā apaļīgs anglis liftā.
Zinu, ka iesaka ēst vārītas olas. Šo noteikumu es bieži pārkāpju. Man labāk tomēr ceptas. Un ir daudz vieglāk diētu ievērot kopā ar otru pusīti. Diezgan sarežģīti gatavot vakariņas "maģiskajā trīsstūrī" - mana diēta, bērnu kaprīzes un otrās puses vēlmes. Un ja vēl gatavošana nav viena no manām kaislībām...? Diezgan kaitinoši atnākt mājās no darba vēlā vakarā ar domu par olām vakariņās, bet olu vairs nav. Kāds gatavojis omleti no 6 olām. Pirmās Atkinsa diētas laikā īpaši nīgrā noskaņojuma dienā nopirku pati savas olas. Un uzliku brīdinājumu.


Vai brīdinājums pašai sev. Piemēram, mana meita nolēma pati par savu naudu mani iepriecināt ar sēņu picu. Apsolīju apēst pēc diētas. Divas nedēļas pica nostāvēja saldētavā neskarta. Pēc diētas visi kopīgi nosvinējām ar sēņu picas gabalu.


Vakar aizmirsu nosvērties.  Nu jau ar interesi sveros no rītiem. Kaut kur lasīju, ka neiesaka svērties katru dienu, bet tikai reizi nedēļā. Jāsveras trešdienā. Trešdienās esot visstabilākais svars. Līdz trešdienai ķermenis atgājis no negulētās nedēļas nogales, no kaloriju bagātām ģimenes pusdienām svētdienā. Esmu zaudējusi 1,5 kg.
Vēlu vakarā radās doma aizstaigāt līdz lielveikalam Lidl, kur iebraucējam no Austrumeiropas pieejama daudz saprotamāka pārtikas izvēle. Staigāju kopā ar vienu no dvīnēm. Bez 5 minūtēm pusaudzis. Daudz izrunājām. Daudz vairāk nekā vienā vakarā pie televizora.
Veikalā iegāju ar domu, ka pirksim beztauku jogurtus, augļus meitām. Bet veikalā kāpostgalvas sagrozīja manu galvu. Ar rītdienu jāsāk otrā - Kruīza fāze. Man ļoti, ļoti gribējās iepriecināt bērnus un nu jau arī sevi ar Grošas kāpostu sautējumu.* Klaudija mani iedrošināja: "Ņem, gan jau kopā panesīsim". Gājām meklēt iepirkumu grozu. Kāposti, puķkāposti, burkāni (ja ļoti gribas, tad var) un kaut kāds dārzenis, par kura latvisko nosaukumu šaubos, bet veikalā atcerējos, ka esmu redzējusi to dārzeni atļauto dārzeņu sarakstā angļu valodā. Man tas ir piedodami, ja nezinu. Līdz šim manā ēdamo dārzeņu sarakstā bija tikai kartupeļi. Bet tagad es gaidu proteīna-dārzeņu dienas. Nevaru izlemt: katru otro dienu dārzeņi vai 5:5 vai vēl kāda cita kombinācija.
Veikalā pamanījām, ka tikai slaidie cilvēki pēta etiķetes, groziņos vai ratiņos tikai veselīga partika. Mums bija interesanta diskusija par veselīgu dzīvesveidu.

Ir labi, ka kāds Tevi diētas laikā atbalsta, iedrošina. Paldies manai ģimenei par izturību. Es nevaru nevienu piespiest veselīgi dzīvot, pa kluso nepirkt šokolādi un pārsaldinātās limonādes, bet es ar savu piemēru varu aicināt sekot. Lūdzu neēdiet cukuru karotēm! Pāris karotes cukura pie tējas, ikdienas saldumi, maizē ir cukurs un pat pienā.

*Grošas kāpostu sautējums.
Groša ir manas vecmāmiņas māsa. Vasarā, kad ciemojāmies Latvijā, manas meitas bieži apciemoja Grošu. Un Groša tik ļoti priecājās, ka pie viņas bērniem viss garšo. Prombraucot Groša man iedeva kāpostu sautējuma recepti. Sautējumu gatavo no visa, kas ir mājās. Groša gatavojot klāt liek miltus, lai tumīgāk.. Un pasniedz ar skābu krējumu.
Kāposti
Kartupeļi(pārējiem kartupeļus vārīšu atsevišķi)
Zirņi, pupas (ja ir mājās)
Ziedkāposti (man ikdienā tādu nav)
Burkāni uc. kas ir mājās
Sīpols
Garšvielas pēc vēlēšanās (sākot no lauru lapām, sāli un beidzot ar ingvera sakni)
Maltās gaļas frikadeles
Nez, skābo krējumu ar grieķu jogurtu var aizstāt?

**Foto no mana personiskā arhīva. Ar pāris gadus senu vēsturi.:)


No comments:

Post a Comment