''Pasaule ir pārak brīnumaina, lai par to klusētu.'' /A. Grīvniece/

Tuesday 2 June 2015

Mandala

Un tad pienāca viena no tām dienām, kad gaisā pat jūtams kā sprakšķ enerģija. Viena no tām dienām, kad liekas, ka puse no kolēģiem darbā strādā ''zem ripām'' jeb atrodas pilnīgi citā realitātē. Diena, kurā vismazākais sīkums var izvest no pacietības. Iespējams, visu var saistīt ar pinmēness tuvošanos. Bet pati sev es ieteiktu apmeklēt kursus: "Stresa menedžements. Pārvarēšana un profilakse."
Un šajā dienā, īsi pēc darba laika beigām saņēmu SMS no kolēģes: ''Es dzirdēju, ka viņa teica, ka tu teici..." Es neko tādu neesmu teikusi! Mana elpošana, sirdsdarbība paātrinājās, acis pielija ar asinīm. Es biju tik dusmīga, ka dusmās pat rokas trīcēja. Goda vārds, biju gatava lēkt mašīnā, braukt atpakaļ uz darbu, skaidroties.. Atturēja tikai tas, ka auto noparkots stāvvietā, atkal jāģērbjas...
Meitas ļoti jūt manas garastavokļa maiņas. Pāris reizes abas diezgan īgni uz mani paskatījās. Pēc brīža Klaudija atnesa savus krāsainos zīmuļus un teica: "Tagad pazīmē kaut ko. Uzliec uz papīra visas savas labās domas" un aiz sevis aizvēra virtuves durvis. Ko zīmēt? Bieži esmu domājusi iegādāties krāsojamās grāmatas pieaugušajiem, piemēram, "Mindfullness Mandala". Vēl no studiju gadiem augstskolā atceros, ka mandalu krāsošana ienes dvēselē mieru un harmoniju, veicina iekšēju sakārtošanos. Koncentrējoties uz šo radošo darbību, cilvēks atslābinās un nonāk stāvoklī, kas līdzinās meditācijai. Šajā mierpilnajā stāvoklī ir iespējams atbrīvoties no ikdienas rūpēm, uzmācīgām domām. Protams, mūsdienās izgudroti cirkuļi un lineāli, bet es izmantoju šķīvi, bļodu un glāzi. 2 stundas zīmēju, krāsoju un klusēju. Krāsojot nedomāju par krāsām, kuras izmantoju, nedomāju par krāsu salikumiem. Un centos nedomāt vispār. Tikai mehāniski zīmēju un krāsoju. Nedomāju par to, ka līnijas ir šķības un greizas un par to, kāds izskatīsies galarezultāts.
Divas stundas vēlāk no virtuves iznācu jau priecīga, labā garastavoklī un cerību pilna.


Brīžiem aizdomājos par saviem bērniem - kur viņas ņem savu gudrību? Bieži viņas iesaka man padomus, bet es vēl nedēļu pēc tam domāju... Bērns, kā tu to zini?
Ko es iesāktu bez savām gudrajām, talantīgajām meitām?

P.S Pēc tās dienas notikumiem pagajušas 3 dienas, darbā neesmu bijusi. Brīvdienas. Bet nu šī situācija mani pat uzjautrina, jo ar prātu saprotu, ka SMS sūtītāja ir "gaisa jaucēja" kolektīvā, ir pārpratumi, kas rodas valodas barjeras rezultātā. Un galu galā... tas nav svarīgi.

No comments:

Post a Comment